Tuesday, August 26, 2014

6 Sebab Saya Suka Beli E-Book Dari Google Play Books

Tajuk macam gempak, padahal baru first time beli ebook dari Google Play Books. Biasanya saya suka beli buku Self-Help dan Motivation di kedai-kedai buku, tapi beli ebook dari Play Books ni macam menarik. 

Maka, saya pun telah fight my fear untuk cuba beli buku guna Google Ebook.. ia sangat BEST. Serious best. 


Buku yang saya berjaya beli adalah Buku No Excuse dari Brian Tracy. Harganya cuma RM32. Pengalaman membacanya untuk first time menyebabkan saya tak sabar nak habiskan dan beli buku lain pula.

Kenapa yang tak sabar sangat tu?

Ada 6 Sebab dengan Bergambar tau (special gittewww)

Sebab 1: Tulisannya Besar, Cerah (mengikut kecerahan display handset kita), boleh baca di waktu gelap dan ada ANIMATION seperti kita selak buku (rujuk gambar dibawah).

Tabah betul saya cuba printscreen sambil selak, sampai guna 3 jari youuu.. haha







Sebab 2: Kalau kita klik perkataan yang kita tak paham lama-lama, nanti dia akan tolong kita display maksud perkataan tu. Haha. Sangat memahami I yang tak terer sangat bahasa obersi. Ahaks






Sebab 3: Ada function Highlighter. Boleh highlight note-note penting dalam ebook kita tu. Bukan colour hijau aje, kuning dan pink pun ada. Best kan?





Sebab 4: Boleh letak bookmark. So, bila kita nak cari balik mana kita stop, sangatlah mudah







 Sebab 5: Ini untuk siapa yang malas nak baca. Ada function 'Read Aloud'. So, handset ni akan keluar suara tolong bacakan. Sesuai untuk saya yang kadang-kadang malas ni. Ahaks







Sebab 6: Ebook ni bukan macam jenis download ke handset. Maka, bila kita tak bawa handset, kita boleh baca dari PC juga guna akaun gmail kita.






Menarik tak? Menarik tak?

Eh jgn silap sangka, saya tak terima komisyen apa-apa dari Google Play.

Just nak share benda baik untuk ulat buku-ulat buku yang payah nak dapatkan buku dan konon busy sangat sampai tak sempat view kat kedai buku macam saya. Eceh. 

Banyak dah wishlist nak beli.
Kena habiskan satu persatu..hihi

~ sapa guna Ipad dan Iphone pun boleh beli.. kena download google play books dulu.

1 comment :

Zura Rahman said...

wow thanks for the info. kalau download kat ho banyak memory dia pakai?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...